خاموشی لپ تاپ سونی هنگام اتصال به شارژ

مشاوره رایگان با وکیل ملکی که در پرونده های حقوقی ملکی ، وکیل ملکی در تهران

خاموشی لپ تاپ سونی هنگام اتصال به شارژ

۳۳ بازديد
خاموشی لپ تاپ سونی هنگام اتصال به شارژ
برای اکثر کاربرانی که با لپ تاپ سروکار دارند این ایراد به وجود آمده هست که پس از گذشت مدتی از شغل با لپ تاپ، باتری لپ تاپ آن‌ها خیلی زود خالی می‌شود؛ در این حالت واقعا واضح هست که ایراد از باتری آن می‌باشد و زمان تعویض آن فرا رسیده است؛ اما گاهی ‌اوقات لپ تاپ سونی هنگامی که به آداپتور وصل و در حال شارژ شدن هست ناگهان خاموش می‌شود. خیلی از کاربرهای به اشتباه فکر می‌کنند که در این حالت هم ایراد از باتری لپ تاپ یا آداپتور آن هست اما اینطور نیست! اگر شما هم با چنین ایرادی در لپ تاپ خود مواجه شده‌اید و به دنبال دلیل اصلی آن می‌گردید، در این مقاله علت خاموشی لپ تاپ سونی هنگام اتصال به شارژ آشنا می‌شوید.

خاموشی لپ تاپ سونی هنگام اتصال به شارژ

علت خاموشی لپ تاپ سونی هنگام اتصال به شارژ
باتری لپ تاپ یکی از قطعات مصرفی این دستگاه هست که دیر یا زود خراب شده و نیازمند تعویض خواهد بود. زمانی که باتری لپ تاپ خراب می‌شود، می‌توان با زود خالی شدن شارژ این دستگاه و حتی خاموش شدن ناگهانی آن فهمید که ایراد از باتری است؛ اما گاهی‌اوقات حتی زمانی که درحال شارژ کردن لپ تاپ هستید، لپ تاپ خاموش می‌شود. توانایی دارد ایراد خاموش شدن لپ تاپ هنگام اتصال شارژر، در دو حالت رخ دهد؛ به گونه‌ای که هم توانایی دارد زمانی که باتری درون لپ تاپ هست و آداپتور را به آن وصل میکنید با ایراد خاموش شدن لپ تاپ مواجه شوید و هم توانایی دارد که وقتی باتری درون لپ تاپ قرار ندارد و تنها آن را با آداپتور به پریز برق وصل کرده‌اید با ایراد خاموش شدن لپ تاپ مواجه شوید.
در هر دو حالت منشا ایراد خاموش شدن لپ تاپ حین اتصال آن به شارژر، نه از باتری آن هست و نه از آداپتور آن؛ بلکه ایراد از مین برد یا همان برد اصلی لپ تاپ هست که به آن مادربرد لپ تاپ هم می‌گویند. درحقیقت مهم‌ترین قطعه لپ تاپ مین برد آن هست که تمامی ورودی / خروجی‌های لپ تاپ، چیپ گرافیک و … بر روی این برد قرار دارند. مین برد علاوه‌بر اینکه نقش و مسئولیت هر یک از قطعات لپ تاپ را مشخص می‌کند، رابطه لازم بین آن‌ها را نیز شکل می‌دهد؛ با این وجود بدیهی هست که با بروز ایرادی برای مین برد لپ تاپ این دستگاه خود به خود خاموش شود.

خرابی مادربرد لپ تاپ سونی

خرابی مادربرد لپ تاپ سونی
خاموش شدن لپ تاپ سونی هنگام اتصال به شارژ به علت خراب شدن مادربرد(مین برد) لپ تاپ چهار دلیل اصلی دارد که شامل: وارد شدن ضربه به لپ تاپ، نفوذ رطوبت به آن، نوسان برق و همچنین اتصال کابل‌های غیراستاندارد به لپ تاپ می‌باشند. وارد شدن ضربه به لپ تاپ تنها به برد اصلی آن آسیب نمی‌رساند بلکه به نخستین قطعه‌ای که آسیب می‌زند، هارد لپ تاپ هست که احتمال از بین رفتن اطلاعاتی که در لپ تاپ ذخیره کرده‌اید با آسیب‌دیدگی هارد لپ تاپ وجود دارد. از طرفی نفوذ رطوبت هم می‌تواند علاوه‌بر آسیب رساندن به مین برد لپ تاپ به هارد آن هم آسیب وارد کند.
جدا از این دو مورد اکثر اوقات نوسان برق هست که ابتدا به برد پاور لپ تاپ که نقش تامین‌کننده انرژی در این دستگاه را برعهده دارد، آسیب وارد می‌کند و سپس به مین برد لپ تاپ. اتصال کابل‌های غیراورجینال به لپ تاپ هم عامل دیگری هست که در خرابی مین برد لپ تاپ دست دارد؛ چراکه تمامی ورودی یا خروجی‌ها بر روی برد اصلی لپ تاپ قرار دارند که با اتصال کابل‌های غیراستاندارد به آن‌ها، مین برد این دستگاه دچار ایراد می‌شود.
جلوگیری از خرابی مین برد لپ تاپ سونی
برای جلوگیری از خراب شدن مین برد لپ تاپ باید به چندین و چند نکته در این موضوع توجه کنید. اول از همه اینکه از وارد شدن ضربه و فشار سنگین به لپ تاپ خود جلوگیری کنید. سپس از نفوذ رطوبت به لپ تاپ جلوگیری کنید و از همه مهم‌تر اینکه وقتی لپ تاپ شما در حال شارژ شدن است، آن را به محافظ برق وصل کنید تا از بروز نوسان برق در این دستگاه و آسیب‌دیدگی برد آن جلوگیری کنید. به عنوان آخرین نکته هم از اتصال کابل‌های غیراستاندارد به لپ تاپ جلوگیری کنید.

https://b2n.ir/j67504

مقالات مرتبط: رم لپ تاپ سونی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.